Köpvillkor

 

Allmänt

Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd att handla hos oss. Alla försök till bedrägeri polisanmäls. I dagsläget levererar vi främst varor inom Sverige.

Priser och Betalning

Alla priser anges inkl. moms 25%. I kundvagnen kan du se det totala priset inklusive moms, frakt och betalning.

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel som kan uppstå på denna webbsida.

Leveransvillkor

 

Fraktkostnad
 Du kan alltid se den aktuella fraktkostnaden i kundkorgen innan du godkänner din order.

Fraktfritt

Order över 999 kr (inkl. moms) levereras fraktfritt inom Sverige om inget annat anges. Reglerna för fraktfri leverans kan komma att ändras. Kontrollera alltid aktuell fraktinformation innan beställning.

Orderbekräftelse

När vi mottagit din order skickas automatiskt en orderbekräftelse via e-post med information om din beställning till den e-post adress som uppgavs vid registreringen. Kontrollera alltid din orderbekräftelse så att allt stämmer. Undrar du över något eller vill göra ändringar kontaktar du oss direkt på info@brazils.se.

Leveranstid

Normal leveranstid är mellan 3-7 vardagar.

Leveranssätt
UPPHÄMTNING I VÅR BUTIK ELLER PAKET PÅ POSTEN.

 

Ångerrätt och returer

 

Ångerrätt, om du vill lämna tillbaka en vara

Du har full ångerrätt inom 14 dagar efter att du mottagit varan enligt Distansavtalslagen. Du väljer själv om du vill ha pengarna tillbaka eller annan vara i utbyte. Återsändandet av varan/varorna sker på kunds bekostnad och du har inte rätt att begära återbetalning av kostnader för frakt. OBS - vid byte eller återbetalning ska kontakt med oss alltid göras. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan.

Returer

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas i original emballage som brev eller paket, inte mot postförskott. Varan du returnerar måste vara oanvänd och förpackningen obruten.

Återbetalning

Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan. Returen är först godkänd då varan inspekterats av oss. Returnerar du delar av sändningen återbetalas endast priset för de varor som returneras. Tillkommande kostnader som frakt och efterkravsavgift, som uppkommit för hela beställningen, återbetalas inte. Du betalar själv returfrakten (enligt Postens portotabell) och tar ansvar för att försändelsen kommer fram. Skicka inte returen mot postförskott.

Returer skickas till: Brazil's Superior Products ab, Öja Haga, 35599 Gemla.

Om du vill ha pengarna tillbaka: Bifoga namn, telefonnummer, mailadress samt clearingnummer och kontonummer för insättning av återbetalning. Om du vill byta till en annan vara: betalas ny fraktavgift av dig som kund. Bifoga information om vad du vill byta till.

Reklamation, om det är fel på en vara

Om du upptäcker att det är en felaktig eller defekt vara ska du reklamera den så fort du upptäckt felet. Om garanti finns på varan är det vid reklamation efter garantitidens utgång köparen som skall påvisa att felet eller defekten man anmärker på, fanns redan vid leveranstillfället. Om den reklamerade varan är slut och vi inte kan ersätta den med en ny vara återbetalar vi dig när vi fått den reklamerade varan i retur. Vid reklamation betalar vi returfrakten. Ta alltid kontakt med oss innan du skickar tillbaka en reklamerad vara. Om en vara har transportskador svarar vi alltid för kostnaden men du måste själv anmäla dessa till posten på bestämmelseorten. Vid retur till oss står du för transportrisken.

Privat policy

 

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Dina kunduppgifter hanteras konfidentiellt och du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.

Att du som kund är nöjd är det absolut viktigaste för oss. Tveka inte att kontakta oss vid frågor och funderingar!